home about cerpen puisi

Monday 16 May 2016

Interview IPG untuk PISMP.

Bismillahirahmanirahim & Assalamualaikum semua ! 
 Perjuangkan niat kerana ALLAH, perjalanan yang bakal indah.


Merhabaaa ! Hello gaiss. Like seriously, last update bulan April? wuhuu. I dont why, memang rasa nak on lappy tu punya beratt sangat la. Em.

Alright, just nak cakap Alhamdulillah Nur Najihah Shafie berjaya lulus Ujian UKCG yang lepas ! Weeheee. Ingat tak aku ada story haritu? And yes, aku lulus ujian tu. Syukur sangat!. So bila dah lulus kena la pergi interview pulak. Yuhuu.

For the first time untuk hadirkan diri ke interview memang tak tergambar la perasaan tu weii. Debaq dia, gemuruh dia, takut cuak and all those bad feelings datang serentak ! Tak tipu ni. And i guess sesapa ja yang pergi interview mesti rasa perasaan yang sama kan? Because we want do the best, right? yeah.

Bertarikh 12 Mei 2016 berlangsung la interview tersebut di Institut Pengajian Guru Kampus Ipoh. Keluaq rumah pukul 5, subuh dekat R&R Sungai Perak. Sampai-sampai ja memang sharp. Terus masuk bilik menunggu. And lepastu diberi taklimat. Aku sesi kedua, so kena tunggu lagi dalam bilik menunggu sampai pukul 10.30. Waktu tu kami dah tahu kumpulan dengan sapa, so kami sembang-sembang la. Ada 5 orang antara kami. Seronok bila dapat geng yang gila gila sama macam kita. Hilang nebesss. Weheee.

Aku syukur sebab bila dah masuk bilik interview tu, aku boleh kawal perasaan negatif tu. And bila sampai turn aku, aku boleh jawab and yakin dengan apa yang aku kata. Serious, rasa puasss sangat. Alhamdulillah. Hopefully, diterima. Berharap sangat.

Penilai yang interview kami tu sangat cool ! Memang seronok la. Rasa macam best ja bila ditanya and kita rasa semangat nak jawab. Disebabkan aku ambik kos Bahasa Melayu, so aku bercerita la pasal aku ada senaskah karya yang bakal diadaptasi. Rasa lagi semangat sebab kita ada hujah untuk dibualkan. Alhamdulillah. 

Cuma nak cakap, bila kita buat sesuatu, perbetulkan niat kita. Bayang muka mak ayah yang berharap yang tak jemu doakan untuk kita, mesti kita semangat nak buat yang terbaik. Perlu yakin Allah akan beri kita yang terbaik. :)

Last, please pray for me. Doakan budak ni diterima masuk ke IPG. Result awal bulan 6 nanti. Doakan ye! Thank you guys. ^^


LOVE,
seorang penulis.

10 comments:

  1. Good luck! dah dapat jawapan ke ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. belum lagi. awal bulan 6 nanti, in sya Allah. :) tq sis

      Delete
    2. insyaAllah murah rezeki nannti. Anyway, yg komen bwh ni dia takkan tengok komen reply lagi. so u better just email dia. i think she want you to do a one paid post regarding on product. i pernah dulu. hehe

      Delete
    3. in sya Allah, aaminn.

      ohh mcm tu ke. hehe. okey sis. big thank you! :))

      Delete
  2. Hi Najah, I came across your blog and I enjoyed reading your amazing stories. Interested to collaborate? Email me at nurul.aini@my.zalora.com I couldn't find your email so I am leaving a comment to u. Hope to hear soon. Thanks! Ps: this is NOT a spam yah haha :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. anything do refer this > najihahawanbiru@gmail.com

      thank you :)

      Delete
  3. good luckkkk dek. kak fieyqa pergi iv 3 kali tapi xde rezeki kt ipg T_T

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih kak fieqaa ! hehe
      takpe, rezeki Akak ada kat tempat lain, in sya Allah. :)

      Delete